ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

söndag 24 november 2013

Söndagsnöjen.

Vill ni läsa om min omväxlande söndag? Ok, då kör vi!
Det var åratal sen jag senast fick ett märgben att gnaga och gömma. Så nu plockar jag fram mina nedgrävda skatter titt som tätt. Den här läckerbiten till exempel. Den har mognat länge...i onödan...matten snodde den direkt den kom upp i dagsljuset.

Som hämnd pinkade jag i skogen.

Då gav matten igen med att ta med mig på en promenad där jag aldrig nånsin satt min fot förr.

Vi pustade i mossan då och då som alltid.

Sen kom vi förbi en ruin, som det sägs att min änglabrorsa är skyldig till.

Strax efter ruinen svängde vi av där gubbarna brukar åka motorcykel snabbt upp och ner i guppterrängen...

Snart blev det som att gå i Alperna, sa matten. Rakt upp och stenigt.

Jag nådde förstås toppen lång före hon kom pustande...

...så det så!

På höjden tog vi en rast och jag plockade reda på pinnar som matten drällt omkring.


Glad och proffsig pinnbärare är jag.

Det fanns gott om ställen att vinterbada om man var road av sånt. Roligast var att krascha isen.

Efter motocrossspåret blev det mossa igen.

Och ett skönt ställe att ta dagens platsliggningspass. Då fick jag en halv köttbulle.

Mer belöning kom det! Hokus Pokus poppade snörda pippippin fram!

Först trasslade pippin in sig i riset, sen vrooomade jag fram som en motorcykel med den efter i snöret.

Efteråt njöt vi av pipet i skogen. Det är ovanligt med fågelsång så här års.

Bortsett från kråkorna då.

Flyg, lilla lila pippi, flyyyyg!

Näh, trött på den. Då ville jag gömma fjäderfät här till en annan dag.

Men då grävde matten upp den igen. Typiskt!

Sån var den, söndagen. Jag har sovit och käkat och tränat lite småkrafs för morotsslantar också. Om dom samsats med en köttbulle i samma burk förvandlas dom till gourmetgodis. Se där, dagens tips från coachen.

7 kommentarer:

  1. Vilken spännande söndag du haft, och vilka spännande skogar du har runt knuten. Taskigt av din matte att sno dina grejer när du ska gömma dem...

    SvaraRadera
  2. Den där uppgrävda.... Håller nog med matten där faktiskt :)
    Jättefin mosskog har ni att promenera i och att pausa i när sådant behövs.
    PUSS grävar'n!

    SvaraRadera
  3. På den där sista bilden var du jättefin!! Visserligen är du alltid fin, men extra där.

    Och så ska du inte tro att din änglabrorsa har fixat den där ruinen..... eller har han det?!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jopp! Det finns på hans blogg. Men vi hittar inte inlägget :-(

      Radera
  4. Vilken härlig dag som du och matten haft :) Men attans taskigt att hon snodde dina väl mogna märgben när du precis plockat fram dom.
    Mycke fina bilder på dig som vanligt :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jodå! Jag kommer allt ihåg när änglabrorsan rasade hus och bodar i parti och minut! Jag har för mig att bönderna trodde att Julitaskräcken varit i farten... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Jo, visst var det väl så att änglabrorsan satte ett par tassar mot väggen... :D
    Matte hälsar och säger att ni ska lägga in en sån där sökruta bloggen, då kan man för det mesta hitta det man letar efter.
    Det där märgbenet - nä, det skulle inte ens jag vilja ha! Tänk, så fint och gottigt det var en gång...
    Kasper

    SvaraRadera