ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

måndag 20 januari 2014

Bara knas.

Om ni hakar på ut i vinterskogen, ska ni få se hur makalöst skoj jag haft där idag.



Det var bara häromdan som det blev glasklart fört mig att snörull och snöänglar är värsta bästa njutningen. Så det gäller att inte försitta något tillfälle.
Ibland såg jag inte skogen för alla träd. Undras om jag är först med att tänka så...smart av mig i så fall.




Titt som tätt slängde jag mig ner som en pannkaka för att kyla underredet. 

Valle och Vallehussen hade gått här strax innan, sånt har jag stenkoll på.

Inte en promenad utan snörbollen.


Hey baberiba!

Efter bollsport kommer snödusch.



Både jag och snön blev lite tillstökade när jag roterade.

Ett snabb-skak och jag blev prydlig som få. Ja, nästan som en fotomodell blev jag huxflux.

Men snart nog var jag igång och jonglerade.


Svettig igen...vilken osis! Så måste jag svalka mig än en gång.

Ja, precis så där var min förmiddag.Sen åt jag lunch.
Matten brukar vara ganska påhittig med överraskningar och tokigheter, det ska jag erkänna, men idag slog hon alla rekord i knas. Först satte hon bräder under skorna, så tog hon vässade pinnar i händerna och sen:



Hehehehehehe! Så galet roligt!
Ni som inte har fejan måste få veta att igår störtdök matten i fluffsnön med smartfånen i handen, så då halvdog fånen och måste ligga i en rispåse för att krya på sig.
Det är det hon menar med sitt kvidande " Inte nu igen". För se efter den vurpan hamnade mobilen  i rispåse idag också :-)

10 kommentarer:

  1. Hi, hi...du skulle göra succé i Vasloppsspåret. Men du får vara försiktig med mattens smartfån....annars kanske vi inte får några roliga filmer att titta på. Fem guldbaggar till den!

    SvaraRadera
  2. Altid lika upplyftande att få höra vad som hänt sedan igår!

    SvaraRadera
  3. Underbart att se någon som uppskattar snöns så!
    (Uppskattas ju här med, men inte riktigt lika instensivt)
    Klart matten måste få testa snörull hon också! Snällt av dig Arlo ;)

    SvaraRadera
  4. Va spännande med en matte som också kan snörulla! Det var nog för att hon hade dom där grenarna på fötterna. Synd förstås på den risiga telefonen men de är ju förbrukningsvaror... Kramis!

    SvaraRadera
  5. Du är ju nästan lika bra på snörull som Rudi var :) Heja på grabben!

    /Jenny minus Brio
    (PS är det OK att gör en vänförfrågan till dig på fejjan? Annars är det bara att du ignorerar min förfrågan :)

    SvaraRadera
  6. Oj, glömde vi att kommentera i går - beror nog på att matte bara storskrattade när hon såg och läste...
    Visst är det underbart med snö, och jag tycker definitivt att matten är MYCKET knasigare än du!!! Trots att hon tydligen försöker knasrulla lite, hon också.
    Kasper

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Hur gick det för matten din?

    SvaraRadera
  8. Fniss ! Vilken kul film på dig som försöker sätta krokben för matten på skidorna ! Både matte och jag skrattade ordentligt ! Själva har vi inte så mkt skidsnö, men väl promenad snö. Det duger det med ! Idag t ex så har vi varit ute på en långpromenad i skogen. Det är jättehärligt, speciellt när jag får springa lös hela tiden, ja annars är ju inte det så vanligt när man bor nära stora vägar. Jag föröskte sätta krokben för matte några gånger, men lyckades inget vidare. Hon höll sig på benen.

    SvaraRadera