ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

torsdag 3 april 2014

En torsdagskväll.

Det är dagsljus nästan nattetid här i Julita nuförtiden. Så fast matten jobbar alltid så hinner vi kuta ut i skogen varje kväll. Det är bra.

Häng med, vetja!

Men akta er för tusan för skogsgamen. Åtminstone när den hukar sig.

Men nu blir det poesi. Eller "Poetry in Motion", som matten kallar mig ibland.










Visst var jag snygg där jag strosade, visst?

Ett tu tre hittade jag en cirkusstubbe...
...så då röjde jag lite sly som var i vägen...
Då trilskades den jädra kvisten.
Riktigt rejält trilskades den.
Men är den tänkte göra om samma manöver på andra sidan...
...tog jag i med grövsta tänderna och gjorde processen kort. 
Har ni hört att jag går på rallykurs on-line? Supermodern är jag. Då måste man öva titt som tätt för att bli bra.
När jag såg skylten 360 grader vänster stönade jag: Nej, inte DEN tråkiga skylten. Booooring!
Så då hittade jag på en egen-variant...
...som var hur kul som helst.
Med mina regler får man svänga graderna med snörboll.
Så det så!
Det svåra blir att lära matten att hänga med i svängarna.
Nu ska ni få se film när jag läser skyltarna normalt, medan matten steppar omkring och får minuspoäng både här och där. Suck!

Förresten, på riktigt, en farbror kom förbi hos oss idag och undrade vad det var för skyltar på gräset. Så då berättade hussen och jag lite om rally för honom. Så då sa han att jag måtte vara en mycket klok hund som kan kolla skyltarna och komma ihåg allt vad krumelurerna betyder och göra så. Jag lovar, han tyckte det på riktigt!

6 kommentarer:

  1. Och så rätt han hade gubben!
    A har faktiskt lärt sig en sån där sväng (UNDER GÅNG!) fast åt andra hållet :) Nu tränar vi på det där hållet.

    SvaraRadera
  2. Dels är du ursnygg, dels visar du verkligen hur en jädrans pinne ska tas!
    För övrigt - min matte skulle ALDRIG klara en sån där bana...!!
    Kasper

    SvaraRadera
  3. Tänk så fint du lyckades övermanna den där spretiga pinnen! Det går ju väldigt bra på rallybanan också. Nu gäller det bara att få med matten på alla snurr och kliv så ni kan bli rallymästare... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Tala om töjbara läppar och kinder!

    SvaraRadera
  5. Visst är det kanon att det är ljusare på kvällarna nu, är ju himla bra ni kan få gå i ljuset även på kvällen.
    Mycke fina bilder på dig som vanligt :-). Tycker din tolkning av rally lydnads skylten var klart bäst :-).

    Kram

    SvaraRadera