ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

onsdag 23 april 2014

Allvar och lajbans.

Nu ska jag berätta att jag är en hjälte. Jo, för häromdan låg jag och slappade på terrassen och huxflux låg det värsta största argaste huggormen bredvid mig. Då blev jag förbannad och skällde till med mitt grövsta skall, så matten kom utrusande och frågade vad som stod på...

...så det var ju bra, för då fick dom ta hand om krälputten, så slapp jag. För jag visste inte hur man gör med såna. Matten och hussen trodde att jag kanske blivit biten av den förvuxna masken så dom blev jordens oroliga. Så då kollade dom mig varje sekund i flera timmar, till och med när jag snarkade så gott så här.

Men inte lät jag ormskrutten hugga mig, det hade ju gjort ont. Så  på kvällen låg jag i vägen när hussen skulle fixa lite, och då fattade alla att jag var obiten.
Fast idag tänkte jag visa er en hel del om hur man kan roa sig.

Sommarlekar och sånt.

Man kan knyta ihop en tomte och en pippi med ett bra snöre.

Så kan man låta tomten vara på tivoli medan man piper pippin.

Lajbans tycker tomten när han åker slänggunga.


Bergå-

-dalbana.


Fritt fall.

Misslyckat bungy-jump.

Och en stunds ponnyridning i galopp.

Tills tomten blir grön i fejset och ropar stopp.

Då får han ta igen sig en stund på fast mark.

Med mig.

Sen ärt han redo att svingas några varv igen till pippis sång.
Nästa dag kom matten hem med bulligaste kassen nånsin.

Plötsligt hade jag fått en boll.



Den gick banne mig inte att få grepp om.


Skruttboll.

Så då fick jag en boll till.

Man kan säga att jag bara hade bollsport i huvet den kvällen.

Pilatesboll.









Den orangea bollen var större, skojigare och mer lekfull än den rödvita. Så ska ni skaffa sommarlekgrejer och härma mig så skaffa en orange. Så blir sommaren buskul.

8 kommentarer:

  1. Det var väl bra att du skällde ut ormen och såg till att inte bli biten! Mycket smartare att leka tivoli med pippi och tomten! Med lite övning tror jag att du får hål på dom där bollarna. Det finns inte en boll jag inte punkterat, så ge dig inte... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Hu va otäckt med huggormar! Tur att du skötte dig så bra och inte petade på den rackarn!

    BELLA

    SvaraRadera
  3. Det var rackarns så man kan rusa runt med bollar och tomtar. Huggormar blir man skräckstel av.

    SvaraRadera
  4. Som du koser deg med alle leikene dine!

    Isj sånne ormer er farlige, de må du passe deg for!

    SvaraRadera
  5. Fy för ormen, klart dina människor blev jätterädda för din skull!
    Men tomten, han hade säkert hur skoj som helst!
    Åh Arlo, du lever verkligen ett härligt liv - och du ser minsann ut att veta om det! Hihi - underbart!
    Kasper med matte

    SvaraRadera
  6. En liten fråga till tomten: Vad tyckte du om det misslyckade bungyjumpet? :)

    Bra att du håller huggormarna på avståndsskall. Fortsätt så!!

    Vilka fina bilder!! (som vanligt)

    SvaraRadera
  7. Såg på Fejjan att det gick bra på rallytävlingen idag. Vad himla kul. Jättegrattis. :)

    SvaraRadera
  8. Se upp för huggormarna Arlo! Dom är livsfarliga.

    SvaraRadera