ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

torsdag 25 augusti 2016

Spegelköp och strandragg.

Jädra snygg grabb, det där....

...eller vad säger ni?

Efter min extreme make-over i söndags fick jag ju lov att köpa mig en spegel.

En sån här. Med silverram. Den ska jag montera i min garderob, bestämde jag.

Så då tog jag fram verktygen.

Men då sa hussen att han kunde fixa det åt mig...

...så kunde jag skutta under tiden.

Så då gjorde vi så. Lika glad var jag. För jag är bättre på att hoppa än att skruva. Och tvärtom.

Huxflux satt den där. Min alldeles egna spegel.

Ini norden bra blev det.

Sen kom jag på att man kan kolla i den för att se när vi tränar, matten och jag.

Att man går rakt och snyggt och sånt. Vilken bra idé, utropade matten då. Det skulle hon aldrig ha tänkt ut själv.


NÄSTA DAG.
När jag nu ändå är Snygg-Arlo med egen spegel så tänkte jag ut och ragga. Malmköping är nog ett bra raggningsplejs, funderade jag. 

Så klart det var. Jag hann knappt landa på Heden förrän Wilma kom och ville hänga med mig.

Vi gick till sjöss.

Vill du va min badbrud, viskade jag i Wilmas öra.

Ska fundera på det, svarade hon undvikande då.

Sen blev det som på värsta rockfestivalen.

Nu tycker jag att du ska svalka av dig lite, föreslog Wilma. Så då gjorde jag det.

Sen kollade vi efter fisk....

..strosade på stranden...

..tills jag inte kunde behärska mig igen...

Då blev det bordsdans på beachen.

Efter det blev det lite mer rock´n´roll.

Vilken tjej hon är, min Wilma.

Och aldrig att hon fallit så pladask för  mig om jag inte blivit så ini baljan uppsnofsad i söndags.

(Förresten, några foton har Wilmamatten tagit)

3 kommentarer:

  1. Men Arlo! Man ska inte kasta sig över tjejer så där! Förutom det verkar du haft kul med Wilma, och så coolt att ha en egen spegel.

    SvaraRadera
  2. Ja du Arlo du blev då verkligen kär i mej, men du är ju inte alls tokigt du heller.
    Jag hoppas att vi träffas igen

    SvaraRadera
  3. Hehe, jag minns minsann också hur man gjorde när man blev så där väldigt kär - men jag har liksom glömt varför det var just så där man skulle bete sig.
    Egen spegel är ju jättecoolt!! Ungefär som balettdansörer och dansöser har. :)
    Kasper

    SvaraRadera