ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

onsdag 16 juli 2014

Coola poolare.

Jag pallrade mig hem till Loke när matten äntligen fått rumpan ur sängen (det var nästan eftermiddag). Loke blev så ini norden nöjd när jag dök upp så han delade sitt dagsfärska märgben med mig.

Ja, det var rentuggat, men ändå...det dög till dragkamp och ibland hade bara en av oss det.

Då blev vi varma och ville bada.

Så då fick vi fem centimeter vatten att plaska i.

Det var stört omöjligt att simma i poolen, så då lekte vi huvudlösa i stället.


Medan vi skvalpade omkring sa plötsligt Loke: Vänta! Du har nåt skärt hänger ut ur mungipan, jag ska kolla vad det är, så då gjorde han det. Sen skulle jag hemåt.
Då hann vi bara knata tjugo meter så kom Cille och Grace. 
Så då hakade jag på dom och klev ner i deras pool.
Den var djupare än Lokes, men inte simbar den heller.
Vi hann snacka igenom alla våra spår som vi gick tillsammans igår under plaskandet och skvättandet. Vi var värsta bästa djurfotsdeckarna då. Sen gick jag hem och tränade lite rally.

9 kommentarer:

  1. Kjekt å ha egen pool... flotte pelsdotter trenger det på så varme dager som det er nå!

    SvaraRadera
  2. Oj! Det måtte vara inne med pool i Julita! Vi borde också skaffa oss en.. Matte!!! Vi ska ha pooooool!!!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att bada pool med kompisar! Kom ner till mig så kan vi bada i min pool jag också har! Jag lovar, den kan man simma i!

    SvaraRadera
  4. Va kul att ha en Loke att bada tillsammans med. Och massa andra badkompisar också.
    Nånstans ska jag också ha en liten pool - ska nog be matte leta reda på den. :)
    Kasper

    SvaraRadera
  5. Julita verkar vara ett alldeles ovanligt utmärkt ställe att bo på!

    SvaraRadera
  6. Som Loke kommer alltså våran Hjo-Hjo att se ut om några månader. Kul filmsnutt.

    SvaraRadera
  7. Haha, leka huvudlösa? Blir det svalare då ;) Jag ler med ovanstående att Julita är en rolig plats att bo på! Tror jag ska flytta dit för jag har nu en skittråkig Matte som bara målar och målar och målar.....

    Uttråkade hälsningar från
    BELLA

    SvaraRadera
  8. Du får allt ta med dig dina polare till en stooor pool och bada ordentligt! Kramis!

    SvaraRadera
  9. Har nästan läst egenom varenda inlägg du har skrivit haha! Hundarna är as gulliga! Ifall du vill kan du gå in och kika på min blogg? Skulle betyda mycket för mig, jag skriver om en vit herdehunds tiks uppväxt,

    SvaraRadera