ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

torsdag 20 februari 2014

Ordningen återställd.

Japp! Min önskan slog in. Snöfall över Julita igen.

Efter alla gröna dagar är det vitt och snyggt. Som det ska va.
 Det är sportlov och då ska man snösporta.











Så då gjorde jag det.

Skogen var fullpepprad av vilddjursspår.
Men jag såg inte något vilddjur...
...ens när jag spanade från högsta klippan i hela socknen.

Fast förstås betedde sig Tindur och Teitur som vilddjur. Värsta bästa underhållningen bjöd dom på.

Förresten blev det biljud i bian häromkvällen. Innan jag upptäckte pipdinosaurien trodde jag att min ryggrad gnisslade av ålderdom.

5 kommentarer:

  1. Fler än du som gillar snön ser jag :)
    Bia-ljuden sätter jag inte på igen, för nu sover Assar så gosigt!

    SvaraRadera
  2. Kunde ge mig den på att det var just din blogg matte tittade på!!
    För där satt hon på stolen och bara skrattade...
    Allra mest åt sista pipfilmen...
    Du är allt bra rolig du, kompis! :D
    Kasper

    SvaraRadera
  3. Så gøy du har det i snøen! Her laver det ned med store flak i dag, men hele neste uke skal den regne bort. Knall bra med masse snø å buse i !

    SvaraRadera
  4. Tänk vad roligt du och Selma skulle ha haft det! Ni verkar vara lika knasiga :-)!

    SvaraRadera
  5. Ja, det kan man kalla sportlovsaktiviteter! Känns ganska skönt för en gamling som jag att slippa ha sportlov. Det var en redig klippa du poserade på. Tur att matten har teleobjektiv så hon slapp klättra upp. Jag funderade länge på om du hade ätit nåt olämpligt när jag hörde de hemska ljuden från dina bakre regioner. Gissa om jag blev lättad när jag förstod att du hade råkat lägga dig på pipisen... Kramis!

    SvaraRadera