ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

söndag 11 januari 2015

Snösportat ensam och i trio.

Nu kan man ju undra vad jag står och kollar på. Jo, hussen rände omkring med värsta snöskoveln i morse och förde oväsen. Då ville jag förstås hjälpa till.
Men när jag kom ut och såg all den tjusiga snön, så kutade jag iväg och hämtade pulkan i stället. Skotta fick han göra själv, hussen.

Har man en pulka så ska man väl använda den....


...på alla upptänkliga sätt och vis.





Oppånerpulka.

Alltså, pulkaåkning är så ini baljan kul. Man kan åka på alla ledder och överallt. Men sen blev det faktiskt ännu häftigare i mitt liv.

Men.....en extrasvans växer ut på bröstet?

Nu blev det allt bra mystiskt och oförklarligt. En svart klump...

....hahaha, för det var ju bästa Loke!

Jordens tur för jag kom förbi hos honom exakt precis när han skulle ut och motionera. Så då slog vi följe. ....Men kolla, ett extrahuvud på Arlos rygg....nu blir ni väldigt konfunderade.

Hahahaha knäppskallar...för det är ju Lizzie som så klart också skulle motionera.



Extra underhållande att vara tre.


Hehehe...nacksving på Loke. Värsta judon höll vi på med.

Pyttekorta stunder gick vi sansat på rad, men det är påfrestande att behärska sig när bästisarna är med.

Efter hundra år gick Lizzie och Loke hem till sig och jag hem till mig. Då var jag ganska mör och snöig och hungrig och...

...faktiskt ganska trött. Sen sov jag hela dan. För om man åker pulka först och sen kör brottningsjudo i snön så kan vem som helst krokna av glädje.

8 kommentarer:

  1. Du skulle kommet til meg Arlo, her er det bakker å ake med akebrett nedover...

    SvaraRadera
  2. Du kanske skulle ta med kompisarna på en pulkatur? Kramis!

    SvaraRadera
  3. Pulka har jag aldrig åkt - verkar ju jättekul!
    Och så bus med kompisar - härligt liv du har!
    Fatta trött alltså... ;)
    "Krokna av glädje! - underbart!
    Kasper

    SvaraRadera
  4. Pulka det förstår jag inte alls, den ser ju skitläskig ut!!!

    SvaraRadera
  5. Det ser härligt ut med all snö. Nu blir vi avundsjuka. Dina bilder är allt lite hokus pokus.

    SvaraRadera
  6. Härligt med bus med pulkan och kompisarna :) Men vad bra ni ser ut att ha hos er, ser inte halt ut alls i skogen hos er.
    Ha det så bra du och matten :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ojojoj, så mycket snö du har! Hos mig så har det snöat/regnat och stormat mest hela veckan. Den där Egon var inte att leka med. Knappt man våga sig ut å kissa på gräsmattan! Åskat och värsta hagelskurarna har det oxå värkt här, usch!

    Stormiga hälsningar från
    BELLA

    SvaraRadera