ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

tisdag 13 december 2016

Snöbomb.

Vinterväder...

...vaknade jag till idag.

Då gick jag en tur och kollade på morronluften.

Nästa gång jag stack nosen utanför dörrn var det soligt.
Då sa jag: Häng riktiga kameran runt halsen så jag kan visa fancluben på bloggen hur en vinterdag i Julita ser ut.
Så då gjorde hon det, matten.

Men...funderar ni nu, ska han bara ligga och lägga nosen i blöt så där?

Närå, svarar jag då, och visar vad som gömde sig därnere.

Tomten och Julgranen minsann.

Nu får ni använda fantasin, så släpper jag värsta bildbomben på er. Snöbomb.
Jag skriver inget och ni får tänka i stället.
Ni är allt lite bortskämda med att få allt serverat av mig.
Bara så där.

















Om ni undrar så njuter jag här...jag är inte avsvimmad eller så.























Oj, va tufft, utbrister ni nu!
Bara huvet som spränger fram i snöstormen.

Undrar hur han gjorde det trixet, säger ni och ser på varandra med bävan.

Hemligt hemligt, svarar jag då och ler i mjugg.

Men hörrni, nu är det senare än midnatt och jag orkar inte visa mer av mitt vinterland.
En annan dag fortsätter vi va?

4 kommentarer:

  1. Det var en snöbomb som heter duga!

    SvaraRadera
  2. Hurra för snön! Svalt och härligt, och när man blir varm av att busa runt kan man äta sig otörstig. Och dina vackra färger gör sig så bra mot det vita! Puss på nosen!

    SvaraRadera
  3. Perfekt snöreportage, och jag kan se att det var precis sånt väder min Higgins skulle älskat! Han uppträdde lika toki.... ehh... jag menar värdigt som dig så fort han såg snö.;-)

    SvaraRadera
  4. Oj, så mycket vacker snö. Hoppas den ligger fram till jul. För tomten och Arlo att busa i. Här finns ingen snö alls. Men kallt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera