ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

söndag 8 februari 2015

En helg i mitt liv.

Och vad har Arlo sysslat med den här weekenden då, undrar ni förstås otåligt så här i sista skälvande minuterna.

Då ska jag förstås berätta det för er. Igår traskade vi värsta längsta långstyrningen för vi hittade skoterspår.

På hemvägen morsade vi på Lessie.

Lessie fyllde fem häromdan och blev värsta gråhårig då.

Vi fick inte härja runt, för hon väger ett ton eller så och kan knäcka mig när hon landar efter ett skutt.

Så då pussade jag på en av Lessies araber i stället. Fast på svenska.

Vet ni, att sista biten hem över gärdet där ingen gått och snön blåst ihop, fick jag lov att kravla. Det fanns inget annat sätt att ta sig fram. 
Då trodde ni förstås att jag var trött sen, men tjo vad ni bedrog er.

För då tog jag ut prinsessbollen, som är inneboll annars... 

...och så tumlade vi runt i djupsnön....



...så här.

Eller så attackerade jag den....

...när den trodde att den listigt hade gömt sig i drivan...



Jag är så bra på att leka med boll.



Eller hur?

Fast idag sken solen och jag råkade på en pinne som kraschat ner igår.
Visst blir man hysteriskt....
...överlycklig...
...när solen skiner och man hittat en alldeles ny pinne.

Långpinne.
Så där höll jag på, bara för att jag kan.
På ini baljan långa promenaden idag sken solen så matten inte såg att fingret var framför linsen och snön blev blå.
Vi följde tusen älgspår tills tre stycken joggade förbi huxflux. Då kollade jag efter dom. Sen gick jag hem och käkade och sov middag och på kvällen har jag kört rally i Kungsör. Fast där togs inga foton. Men  ni vet ju hur det brukar se ut.

6 kommentarer:

  1. Men i snö som blåst ihop och ligger i stora högar ska man inte kravla sig fram, man ska göra känguruskutt! Det hade Higgins kunnat lära dig, han kunde mycket om sånt. Plus att göra snöänglar, det var han också duktig på. Typ bäst i världen faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen ibland skuttade jag också, fast det blev för många foton då ,sa matten om jag skulle visa det också. Fast jag hade gärna gått i lära hos farbror Higgins, det hade jag. Han var tydligen värsta proffset !

      Radera
  2. Apselut! Skutt är bäst! Fast du kom ju fram ändå... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Skal si du har hatt en helt utrolig flott helg! Klar for ny aktiv uke!

    SvaraRadera
  4. Lessie verkar vara en cool snubbe - snubba. Fast inte lika cool som du!

    SvaraRadera
  5. Att kravla sig fram i djupsnön ser verkligen tungt ut. Men tydligen inte för dig. Du är hur pigg som helst. Lessie är väldigt lik min kompis Tabou. Han har också ett sånt där grått och ädelt ansikte.

    SvaraRadera