ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

tisdag 8 oktober 2013

Nu är det kul igen!

Idag hände det lite mer i livet. Hussen och jag åkte till stan och där hittade vi matten hux flux så då tog vi med henne så vi visste var vi hade henne resten av dan. Då kunde jag slappna av och gosa lite med Alf...

...nagga honom lite i låret...

...djupandas lite...

...att vaddå sa du?

Nähä, då gick jag ut till min sko.

Så körde jag ett av mina alla dagliga skorejs.



Om jag måste välja en sak att ta med till en öde ö, så blir det utan tvekan min sko!

Den snörda åsnan har också blivit en ständig följeslagare. Ibland åker den omkring i mattens ficka...



...och ibland åker den fram.

Hjälp! Ett brunvitt lurv som rör sig och gnyr i löven, utropar ni nu skräckslagna!

Hehehe...skrockar jag då förtjust...det är bara jag och snörda åsnan som förlustar oss höstlikt.


När jag tänker efter så blev den en märkligt trevlig tisdag. Frukost, stadsbesök, skogstur, lunch i hjärtbuljong, en lång siesta, och det bästa av allt.....på kvällskvisten kom Loke kvistandes och kors så vi sprang och brottades och lekte, men det var för mörkt att fota, sen middag i hjärtbuljong och sist plugg inomhus och golvbrottning med matten. Bara kvällspinken i störtregn kvar att uträtta innan natten...

4 kommentarer:

  1. Jo, jag VET att jag upprepar mig, men du måtte ha jordens snällaste katt där hos dig!
    Och så över du tydligen på att slå knut på dig också? Lycka till!
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Tänk, du har både världsfina Alf, en jättefin racersko och en snörd åsna! Och så matte och husse förstås... Och kvällskvistande Loke! Och så hjärtbuljong som grädde på moset.
    Tur att det här hände just idag när jag också haft en ovanligt bra dag, för jädrans vad jag skulle varit avundsjuk annars!!
    /Kasper

    SvaraRadera
  3. Lika roligt varje morgon att få höra och se vad Arlo haft för sig!

    SvaraRadera
  4. Det är inte klokt va du har många kul snörgrejer! Både snörd sko och snörd åsna! Du är ju en riktig snörnörd! Dessutom har du ju världens härligaste Alf!

    SvaraRadera