ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

onsdag 16 oktober 2013

Mycket att berätta.

Det har växt upp röda pinnar längs min väg. Nån har satt dit dom så jag ska trassla in mitt koppel i dom hela tiden.

Jag blev lycklig när jag fick pussa på Teitur igen. Älskar mular!

Paketchock! Så här hade posttanten ställt till det när vi kom hem från promenaden. Kartonger överallt! Det var ett pussel till husse fick jag veta. 

Då assisterade jag honom med gräsklipparen så han skulle få börja pussla i stället.

För att jag också skulle få ha skoj plockade matten fram en tutlur.


Jag kutade runt och tutade i den hur länge som helst.



Tja!



Kolla! Kolla! Kolla mitt hak- och kindfladder!! 

Utan fladder är jag märkligt stilig, eller hur?

Plötsligt var pusslet färdigt. Så här skulle blev det. Jaha.

Åsnan, Grisen och Grodan fick bada idag för dom var täckta av hundspott och matten ville knappt ta i dom. Men lika glada var dom ändå!

På kvällen var det dags för plugget igen. Men den här gången, må ni tro, var vi inte ute i mörkret utan på en gräsmatta inomhus! Det var riktigt spännande och skoj. Och jag blev nästan lika trött som efter släktträffen så jag berättar mer i morgon och somnar nu.

Det här är bara en snutt från ett av alla mina tokspel idag.

6 kommentarer:

  1. Det där måste vara något slags rekord i hak- och kindfladder alltså! Supertjusigt!
    Och visst är du alldeles otroligt stilig! Din matte får nog lov att "knata vänstervarv" lite nu och då också.
    Hur det ska gå med agilitykarriären ställer jag mig något frågande till dock....
    Världsrekord i tokfnatt kan du nog ta i alla fall :D
    PUSS gubben! Gissar du sover gott inatt...

    SvaraRadera
  2. Du är otroligt stilig! Hihihi, du är ju helt galen också, en underbar kombination.

    Du sliter verkligen med den där tunneln, jädrans ett sånt motstånd den bjuder... :D
    /Kasper

    SvaraRadera
  3. Det händer verkligen en massa hos dig varje dag. Bra att kommunen sätter upp agilitypinnar längsvvägen åt dig. Fast ditt sätt att tackla tunneln kan nog orsaka poängavdrag, men med övning så träffar du säkert rätt varje gång... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Tänk vad kul man kan ha med en stor rulle :-). Vilken tur att husse fick ihop sitt pussel.
    Spännade med gräsmatta inomhus, kan tänka mig att du blev trött efter plugget.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Arlo springer mer på drygt en minut än Zelda gjorde på ett dygn i hans ålder (även när hon hade tillgång till trädgård och gräsmatta). Jag får nu en bättre förståelse för uppfödare som inte vill sälja valpar av aktiva raser till människor som bor i lägenhet...

    SvaraRadera
  6. Det finns verkligen en massa spring i de där valpbenen! Gillar avslutet där du så fint springer och ställer dig på altanen. Hoppas du fick karré eller nåt av din matte bara för det. ;-)

    SvaraRadera