ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

torsdag 31 oktober 2013

Dunkelt.

Vet ni, att det blir knappt några nya foton tagna nu när det nästan alltid är mörkt ute. 

Men jag har lika skoj för det, fast i dunklet.

Som idag när det kom en gubbe och snodde vår spis, men så rullade han in en snyggare och ställde där i stället. Det finns en rolig hund i ugnen. Sånt är uppiggande.

Kolla, kolla matten, utropade jag upphetsat på promenaden! Gula mockafjänger i skogen! Det var ett helt stim av dom, både här och där. Matten sa att man får käka såna, inte som den gången hon blev rysligt förskräckt när jag naggade lite på rödvita såna under valpstadiet.

Låt mig tänka nu...jo, jag har ju lekt med Böna idag! Hon är liten och rolig men det finns inga foton på det. Sen messade Loke och ville leka, men det såg vi inte förrän det var kolsvart ute. Typiskt!

Ja just det! Jag har trasat sönder min första leksak! Det var inte lätt med så många tomma tandställen. Jag har bara en enda spetsig huggtand just nu. Den är märkligt effektiv som synes.

Hmmm...jag har morsat på en snäll farbror som heter Björn. Då började det störtregna så det finns inget foto på heller... 

Sen fick jag ett grisöra som jag genast grävde ner. Efteråt hann vi precis leka lite"följ-mattens-högra-eller-vänstra-ben-så-får-man-godis-leken" innan solen gick ner.
Vad har du gjort i kväll då, undrar ni förstås nyfikna nu? Jo, min favvolek som ni sett förr: "hårdkokt-deckare-letar-gömd-bomullspad-som-legat-bredvid-en-tepåse-en-stund". 

6 kommentarer:

  1. Det var mig den sötaste hårdkokta deckaren jag sett på år o dar!! Givetvis även duktig förstås, ej att förglömma.

    Och så får man inte provsmaka på rödvita mockafjänger. Tur att din matte vet om sådana saker. :)

    SvaraRadera
  2. haha du är ju en superduktig deckare redan :) roligt att se dig jobba :)
    ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Men så smart - får du lära dig vad de olika belöningarna heter? Kul som alltid att se actionklipp, känns som en onlineutbildning för oss som tittar ...

    SvaraRadera
  4. Håller helt med Åsa om onlineutbildning! Sitter här och muttrar "attans!" över att A inte var hos mig "från scratch".
    BRA att du tränar in detektivandet! Det måste ju ligga (stå?) en detektivbyrå där hemma någonstans, i arvfrån änglabrorsan. Hade inte ha något samarbete med en "Damernas"? Hm.... Minnet alltså!
    SÅ roligt att se dig i farten!

    SvaraRadera
  5. Wow! Nu har superdetektiven slagit till igen! Vad gör man inte för en massa korrrrrrrv? Jag tycker matten lyckas fånga dig ganska bra på bild trots dunklet! Är det FÖR mörkt så blixtrar det nog till så vi får se vad du har för dig i mörkret... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Visst, nu är vi inne i "dunkla månaden". För övrigt är jag full av beundran över vad du åstadkom med din enda huggtand! Snyggt jobbat! ;)
    Kasper

    SvaraRadera