ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

söndag 29 september 2013

Snart har jag nog upplevt allt som finns.

Det är fiffigt att inte vara så lastgammal, för det dyker upp sprillans nya upplevelser varenda dag. Om ni känner efter hur det kändes första gången ni upplevde kycklinghjärtan och hjärtbuljong med alla sinnen så fattar ni!

Medan hjärtana svalnade satt vi som klistrade framför freestyle-EM i datorn. Vet ni, det var en tax som dansade med en jägare och en svart björn som dansade sakta och så en massa andra dansanta hundar som virvlade runt. Jag vill också virvla med en tax när jag blir stor.

I pausen packade vi en snusdosa full med fågelhjärtan och gick ut på tomten för att se om jag skulle hitta spåret som matten preparerat när jag sov. Det gick si och så, men gladast var matten när jag utan tvekan vek av från stigen exakt där hon gått tidigare. Och lika till sig blev hon när jag snappade upp en pinne jag råkade på! 

Närå, jag sover inte i spåret, jag letar intensivt efter en bit blodpudding som fallit i grönskan. För det var blandgodis i burken.

Efter lunch med hönshjärta och en tupplur var det dags för koppelgång igen. Varje dag! Jag är proffs på det utom när det händer något spännande, men det är inte så ofta här på landet. Ögonkontakt är det roligaste matten vet. Men jag vet massor som är skojigare...

...som att ta en dust med springskon! Det gör jag så fort jag får fatt på den.

Men idag kom brottningen av sig, för ett tu tre damp en stor, tom, rosa matskål med bogserlina ner på arenan.

Förvånad släppte jag skon och tog mig an skålen i stället.

Jag trodde nästan att den var hjulförsedd för den rörde sig lite, men jag kollade underredet och det var hjulfritt.

Jaha, hur kul var det här då på en skala?

Då fick jag en snilleblixt och placerade skojigaste skon i skålen...

...tog ett stadigt tag i linan...

...och backade samtidigt.

WOW! Vilken upptäckt! Skålen och skon följde med!

Jag drog och drog tills tänderna blev lite trötta, så då vilade vi.

Efter pausen var det bara på´t igen som gällde.

Snart var jag dragproffs. Än slank vi hit och än slank vi dit och ni kan se på film hur det gick till. Längre ner.

Matten sa att det var en vintermatskål jag bogserade och som en tillfällighet hittade jag en pip-tomte när vi pluggade senare idag. Så efter att ha tränat på ögonkontakt (igen!), sitta still vid mattens vänsterfot, ta ett steg fram tillsammans med mattens vänsterfot, följa mattens vänstra hand vart den än tar vägen, springa fortfort till Rutan, låta bli att springa bort med Rutan och annat nyttigt så tränade jag på att pipa en julsång.

Nu får ni kolla på film. 

11 kommentarer:

  1. Vilken skön liten grabb du är Arlo......vi gillar dig skarpt ska du veta :)
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  2. Oj! Rena dragshowen! Du kommer att kunna dra matten till jobbet i vinter när bussen fastnat i snön! Och kommer matten bort nån gång så kommer du att spåra upp henne lätt som en plätt... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig. Jag vågar int ens tänka på hur snabbt det kommer gå med pulkadraget när det finns snö.
    Det är så kul att få följa med i ditt spännande liv.
    Anita

    SvaraRadera
  4. Åh, Arlo, vad månde bliva... ;)
    Du har snart inte bara upplevt allt (fast det har du inte, vänta bara...) du KAN snart allt också! Jo, det tror jag faktiskt. :D
    Du kan ju till och med skjutsa din springsko!!! Inte många som kan sånt, jag har aldrig hört talas om någon förut!
    /Kasper

    SvaraRadera
  5. Vilken skojig dag du har haft idag ! Men det där med pulkan, det var ngt nytt.
    Jag vet att min boxerkompis kan dra sin egen släde på snön med tänderna, men hon är äldre än dig ! Vad skoj med en egen springsko ! Det ska jag höra med matte om jag kan få !

    SvaraRadera
  6. Annica,Älsa o BollnäsTrollet30 september 2013 kl. 06:45

    hahaha vilken toppen morgon vi fick nu när vi tittat på uppiggande härliga foton och filmer på dig Arlo :) vad duktig du är!

    SvaraRadera
  7. Selma hörde ditt lilla voff när du lekte med pulkan på filmen och hon tyckte att det lät rackarns trevligt.

    SvaraRadera
  8. Tjohooooo!!! Vilken fart det vart med pulka... nej! Fel! ... med den stora matskålen!! :) Hoppas du nu hädanefter kommer få din middag serverad i den. Både middag o springsko får säkert plats.

    Pingu lyssnade noga när din matte berömde dig i spåret. "Jag vill också gå spår....", muttrade han lite besviket o även något avundsjukt.... "Då skulle jag sluta å busa. Lovar!". Hm..?

    SvaraRadera
  9. Börjar allvarligt fundera på en halvbrorsa till dig alltså....
    Vilken underbar liten knatte du är!
    Assar hälsar att mattar i och för sig ÄR väl löjligt glada åt det där med ögonkontakt MEN - det brukar ju löna sig! Alltså ställer man upp :)
    Och TÄNK så mycket gott matten kan handla till dig i sta'n, när du kan möta vid bussen och dra hem det!
    Vad gäller "upplevt" allt tror jag att du kanske kommer att bli förvånad.....
    PUSS!
    Eva

    SvaraRadera
  10. Vilken tur du har Arlo, jag som fyller 10 nästa år har aldrig sett till varken kycklinghjärtan eller hjärtbuljong.
    Olika falla hundödets lotter.
    Fast sån där pulka har jag fyndat en för några år sen, de är väldigt skoj

    SvaraRadera