ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

måndag 30 september 2013

Femtonveckorsdagen.

Femton veckor, det är så länge som jag har kutat runt här på klotet! 

Det firade jag med att slicka det sista ur smörbyttan.

En kort promenad till min största godissten blev nästa attraktion.

Hemåt genom skogen.





Och så blev det livat i stubben med kongen!




Kolla, inget huvud!

Äh, skoja bara!



Alltså jag har kommit på att jag alltid drar något, skor, matskålar eller kongar. Draghund, draghowartist, dragracing....ja, vem vet vad min talang kan leda till.

Det bästa vore om allt här på jorden kom med snöre runt.

På kvällskvisten dök Loke upp minsann!

Det var länge sen nu, så det blev livat värre i skymningen.




Vi brottades non-stop och skulle väl ha fortsatt hela natten, men det fick vi inte. Fast jag är stor kille nu så jag skulle kunna vara vaken och sporta dygnet runt. 

Förresten, idag skuttade jag upp både på sängen och på soffan för första gången, sånt kan man tydligen i början av sin femtonde vecka.
Soffan var okej, men sängen blev kalla handen. Så nu vet jag det.

8 kommentarer:

  1. Vi har förstått att du är svag för snören....
    (Jag fnissar fortfarande åt hur du i förra skulle lära dig springa till rutan men inte frlytta den med dig...:) )
    Ibland ser du ju faktiskt ut att nåååågot liiiiiite huvudlöst kasta dig in i saker, men det var skönt att se att det sitter där det ska, trots skrämselhickan vid någon bild där.
    PUSS grabben!

    SvaraRadera
  2. Ja, nog är det drag när du är med! Snören i grejerna är ju ett plus när man vill ha dom med sig. Så du tänker börja ligga i soffa du? Jag tycker att våra soffor är för mjuka så jag föredrar att ha fast golv under tassarna. Matta är okej men jag brukar skrynkla till dom lite lagom först... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Jaså, du får inte heller ligga i sängen. När JAG inte fick ligga i sängen så nobbade jag soffan också!
    Nåt med drag blir du antagligen - finns något drag kombinerat med bergsklättring? Eller måste du kanske uppfinna det själv? Hihihi jag och matten tror att du är kapabel till det mesta!
    /Kasper

    SvaraRadera
  4. Arlo, hunden med drag i. Tja.. det låter nåt det. :)

    SvaraRadera
  5. Du börjar få en sådan där maffig nos som vuxna springrar har. Nog börjar du bli stor alltid :-)! (Och även fortsättningsvis är dina kinder helt magnifika.)

    SvaraRadera
  6. Femton veckor, det är ju inte ens fyra månader. Otroligt vad du hunnit med under den tiden, och vad du växer! Lika kul att titta in varenda dag!

    SvaraRadera
  7. Du är verkligen en stor kille nu, Arlo! Grattis på din femtonveckorsdag!
    Kalla handen i sängen? Vad betyder det??

    SvaraRadera
  8. Stora killen! Du ser ju nästan liiiite vuxen ut - sötnöten! <3

    SvaraRadera