ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

måndag 18 november 2013

Kändistätt.

Vilken märklig morgon jag hade idag då! Uppåhoppa i svarta natten, käka frukost alldeles för tidigt, kissobajs och hoppinibilen!
När vi kom till stan hoppade hussen ur för han skulle fotografera kroppen och hade inte fått äta på hundra år. Så det var  lite synd om honom. Det var hundförbud hos fotografen så matten tog med mig till en klubb nästan bredvid. Det var spännande att gå där och nosa i mörkret. Sen ljusnade det och jag tränade platsliggning och annat skoj med korv. Sen hämtade vi hussen och tog hem honom så han fick äta och då var det fortfarande morgon! 

Vet ni hur lång en dag blir när man gjort så mycket fast det knappt är dags att vakna? Så vi snarkade en stund sen var vi alerta igen!

Då kom jag på att leka Madonna!

Med konen jag snodde från rallybanan alltså.

Det nästan tjöt lite i konhålet när jag spurtade fram.

När jag försökte gräva ner konen blev det jättebökigt. Den passade inte på något av mina gömställen.

Så då struntade jag i det. Nu ska jag berätta att matten inte hade med kameran när vi gick promenad.

Så det finns inga bevis på att jag helt överraskande träffade en sprillans ny kompis. Huxflux stod han i skogen och ville busa med mig! Han heter Albin och är en stor och mogen pudelgrabb. Vi hade så rackarns skoj tillsammans så vi ville aldrig skiljas.

En gång försökte vi rymma från mattarna och springa hemåt. Men då såg dom det och matten drog fram visselpipan, så då gjorde jag som man ska, tvärnitade, tvärvände och rejsade rakaste vägen till matten och korven. Bara att rakaste vägen var tvärs över en höstplöjd leråker. Albin tänkte till lite och kutade på körvägen i stället. Fast han fick också korv.

Så därför hamnade Madonna motvilligt i badet...

...och förvandlades strax till Elvis med tuff krage och blingbling.

Sssscchhh! Arlo ser utmattad ut, hyssjar ni nu till varandra och drar er tillbaka. Konstigt vore väl annars efter den actionfyllda långdagen, mumlar jag sömnigt till er.

6 kommentarer:

  1. Så skönt när vi kan somna med ett stort leende efter att ha läst vad du haft för dig idag! mina människor hoppas att det bara var en årlig kontrollfotografering av hussen och att han mår bra. Att DU mår bra syns lång väg. Speciellt efter Albin och leråkern alltså! Nu ska jag sova och drömma om Madonna... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Vem hade inte varit trött efter en sån dag.....vi förstår dig fullständigt Arlo.
    Undra vilka upptåg du ska få va med om idag då....tur att vi kan följa dig lite på fb oxå förresten, matten vår är liksom duktigt dålig på att använda bloggen som ni kanske märkt.
    Syndomossdå....

    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad han har vuxit! Stora killen ju <3

    SvaraRadera
  4. Såna där koner är superskoj.
    Jag har fyndat en i närmaste tråkskogen och gömmer den noga när jag inte använder den.
    Din matte hon håller sej väl gömd på sitt tråkjobb.
    Matte var där idag, men det var bara en gäng väktare och ambulanspersonal synliga.
    Någon mådde inte bra där inne.

    SvaraRadera
  5. Snart kan du lage din egen treningsbane og trene mamsen din ;)

    SvaraRadera
  6. Hihi -- kameleonternas mästare --- Madonna och Elvis -- lika på pricken båda två!

    SvaraRadera