ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

lördag 7 juni 2014

Fler bokstäver.

Psssssst! Här bakom grönsakerna....det är nästan pinsamt så ini baljan bra jag är, så jag tänker hålla låg profil när jag berättar om idag...

Jo, för jag drog till Katrineholm i morse och kom hem på eftermiddagen och däremellan tävlade jag två gånger. Och satt i komposten en hel del. Utom när matten fixade hundhållare när hon fjantade runt på banorna utan mig. Då tjööööt jag efter henne. Sån är jag.

Mitt i alltihop skulle matten käka pannkakor...

...då krafsade jag lite och såg ut så här...

...då delade hon med sig.

Så här gjorde vi på förmiddagen. Ja, ni ser själva...något disträ hund...hmmmm....fast snygg bak och snurr hade jag ju. Att matten jobbade på säger sig självt med en disträ hund och fruktan att jag skulle springa iväg och störa mästarhundarna bredvid. Man måste ha minst 70 poäng så det gick ju bra i alla fall.

Efter pannkakorna var det en svårare bana, man skulle ränna fram och tillbaka, fram och tillbaka i evighet innan man fick lämna starten. Den här gången struntade matten i mästarna bredvid utan snackade sig hes och levde om nonstop, så jag hann inte tänka på så mycket annat än att lyssna på henne. Jo, vid sista skylten fastnade min nos på en fläck och matten jobbade sig helt svettig för att få mig att lyfta snoken. Det kostade 8 minuspoäng, men det var det värt hehehehehe. Så fick matten beröm av domaren. Det är inte så ofta så det kan jag bjuda på.

På en vecka fick jag alltså 85, 74 och 80 poäng i min nya klass. Det var ini norden bra så då fick jag en till titel. Nu heter jag RLD N RLD F Mountjoy Sagacious Sander, hehehehe. Nästan som att ta studenten så då fick jag en lykta över min dörr om jag skulle börja slarva omkring ute på nätterna med grabbarna och tjejerna.

Tufft va? Så jag hittar hem i vilket skick som helst.

Vet ni att jag somnade samma stund jag hoppade ur bilen i Julita. På gruset. Men så ledde dom in mig så sov jag i hundra år.


Tills jag blev värsta bästa pigg igen och pep länge med gula bollen...

...så länge pep jag så huxflux pep den inte längre. Knäppboll!

10 kommentarer:

  1. Heja Arlo och matten! /Jenny minus Brio

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och rolig text

    SvaraRadera
  3. Disträ hund, hmm. Tror inte jag på.

    SvaraRadera
  4. Förstår att du tjööööööt efter din matte. Varför ska hon få gå värsta roliga banan fler gånger än dig?!!!!

    Vår matte hälsar att hon tycker att få beröm från en domare är det allra bästa berömmet. Vi fattar inte vad hon menar med det. Vi håller med dig att det där noset var säkert helt klart värt 8p avdrag. Såklart mattarna ska få jobba lite. Hehe!

    Tänk att du har en egen liten stuga! Där du kan få rå om dig själv. Det skulle vi också vilja ha.

    Grattis igen till alla dina fina bokstäver!!! Dom är du, pojkvasker, väl värd!!

    SvaraRadera
  5. Tja! Att du är ett bokstavsbarn har jag fattat för länge sedan! Inte still en sekund och värsta pipisdödaren dessutom! Grattis till ännu fler bokstäver! Du och matten blir nog oslagbara om du får fart på nosen... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Klart du tjöt - vad har matte därute att göra utan dej???
    Vad man än kan kalla dig, så inte är det då disträ, hihihi... Knepig domare det där. Du var ju tvärtom nästan hyperuppmärksam som hittade den där fläcken!!!
    Kasper

    PS. Såna där pipisar - dom SKA vara dödpipisar tycker jag... ;)

    SvaraRadera
  7. Grattis Arlo, så ung och redan kommit så långt! :)

    SvaraRadera
  8. GRATTIS ARLO!! Vad häftigt att du har så många bokstäver i ditt namn! Matten hon blir sugen på att börja med rallylydnad hon också, så kanske jag också kan få några bokstäver i mitt namn :-)

    SvaraRadera
  9. Bokstäver, En kort roman eller Djurfötter.... Det tål att sägas MÅNGA gånger:
    Dig kan jag titta på och läsa om hur många gånger som helst!!!! Tack till din matte som hjälper dig att hålla reda på allt det här med foto- och datatekniken ;)

    Nospuss!

    SvaraRadera
  10. Grattis Arlo! Du är helt enkelt bäst! Men matten är också duktig som fick en sånt fint betyg 'härlig förare'. Inte illa!

    SvaraRadera