ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

fredag 6 juni 2014

En kort roman.

Kapitel 1 i vilken vår hjälte busar med sina läsare.
Kamouflage.
Knäppgök.

Kavat.

Kulig.
Kapitel 2 i vilken vår hjälte visar prov på sin styrka.
På edra platser. Klara...

...färdiga...

...GÅ!
Kapitel 3 i vilken vår hjälte förevisar en del objekt.
Huxflux satt en elefant fast i en boll som satt fast i ett snöre som satt fast i en pippippi.

Sånt kan bara hända hemma hos mig.

Plötsligt ligger ett svin bland 135 plantor som jag hjälpte till att plantera. Eller hjälpte till förresten...vad jag än gjorde - grävde hål- flyttade plantor- släpade jordsäckar- jonglerade med krukor- härjade med vattenkannan- plockade med blompinnarna- absolut ingenting var dom tacksamma för.

Mitt livs första hitteparaply...

...fanns plötsligt i skogen.

Liksom en ini baljan skoj babypryl som jag tog med hem.
Kapitel 4 i vilket vår hjälte njuter på en sten.
Det här och nästan allting annat är det bästa jag vet.

Att ligga och mysa i mossa på en sten.

Man blir liksom ett med skogen på nåt sätt.

Och så kan man åla och hasa.

Kapitel 5 i vilket vår hjälte ansar hästar.
Öronvax hos Tindur. Bortspolat.
Varsågod. Nästa!
Du har gojsmojs i ögat, Teitur. Jag torkar bort. 
Lite snor i näsan. Jag fixar det.
En del matresten i mungipan. Tvättat och klart.

SLUT.

10 kommentarer:

  1. En roman helt i min smak . Skulle platsa i LL- serien.

    SvaraRadera
  2. En ytterst trevlig och välskriven roman. Kapitlet med Arlo och hästarna är en klar favorit hemma hos oss. Nu väntar vi på del 2.

    SvaraRadera
  3. Den bästa romanen ever!!! :)

    PS. Vad modig du är, Arlo, hästskötaren. DS

    SvaraRadera
  4. Hvilken romanforfatter du er Arlo!

    SvaraRadera
  5. Favoritkapitel här blev faktiskt det i mossan.
    Som du ålar kring där har du ett kroppsspråk oerhört likt luddpellens :) Han ålar sällan i just moss i och för sig, men samma sätt kan användas på kuddhögar t.ex.
    SÅ fin du är med hästarna <3
    (anonyme) Eva skickar massorpussar

    SvaraRadera
  6. Hjo-Hjo tycker bäst om kapitel två. Undrar bara om det var Arlo eller labben som vann dragkampen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min bästis Loke låter mig alltid vinna till slut, men vi kämpar länge länge först! // Arlo

      Radera
  7. Vilken superbra roman! Fast vi hade gärna velat läsa några kapitel till :-)

    SvaraRadera
  8. Denna roman rekommenderar jag starkt! :D /Jenny minus Brio

    SvaraRadera
  9. Hoppas hästarna uppskattar att du tar hand om deras snor. :D:D:D

    SvaraRadera