ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

söndag 17 december 2017

Magi on the rocks.

Idag var det sjuminus och odlingarna såg bedrövade ut. Dom måste ha vatten, kom jag på, för jag är omtänksam. Jag vet var det finns godaste isvattnet nuförtiden, så jag lubbade dit för att ta mig en drink i förbifarten.

Men hallå! Vem har snott godaste, kallaste , friskaste vattnet, hojtade jag då snopen?

Här finns ju tametusan inte en droppe...

...varken till mig eller mina tynande grönsaker.

Jag ruckade och gungade för att få fram några läckra böljor, men det var stiltje.

Men hallå! Kolla vad som hänt i bästa drinkbaljan! Vänta lite så ska jag visa er....

...pust och stön...tadaaaa....ett isberg!

Lagom till jul bjuds det på drink on the rocks, minsann.

Bästa värsta överraskningen.


Vilken ini baljan märkvärdig vattenskål jag har.

Det var som om jag fick en extraväxel efter drickjommen.







Raketbränsle.

Om man skakar om rejält...

...trollas fram nya förfriskningar.

Inte vet jag vad det var för brygd...

...men jag blev som förbytt...

...och ganska oregerlig.

Jag har hört talas om att man kan bli det när man får drycker on the rocks.

Men jag hade ini norden kul samtidigt.

Och blev stark och modig och lite dum.


Det här karet ska jag vara väldigt rädd om.
Det är tametusan magiskt.
Odlingen då, trädgårdmästan?, utbrister ni då spydigt.
Ooooops!
Kanske jag kan pinka nytt liv i den,
ja, så får det bli.
Eller så får dom invänta våren.

4 kommentarer:

  1. Du är en helt otrolig berätterska om Arlos händelser. Jag bara älskar att läsa om er, kram på er och God Jul

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Kram och God Jul du också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skickar en vänförfrågan till dig på fb. :-)

      Radera