ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

fredag 17 januari 2014

Inte mitt livs bästa sjumånadersdag.

Alltså idag fyllde jag sju hela månader. Det är en hel drös med månader för att inte tala om dagar och nätter.

Vi gick en myspromenad i djupsnön och jag letade efter Tindur och Teitur fast dom hade flyttat till bakom ett annat staket. Så det var inte mycket att titta på.

Snö är en märklig och fenomenal uppfinning. Nobelprisvarning på den.

Jorå, det var en fin månadsdag...tills...vi kom hem igen och jag bestämde mig för att aldrig mer i livet gå inomhus. Det gick bara inte att övertala, locka, hota, jaga, böna, be eller ignorera mig till att gå in. Jag hade bestämt mig att bli vildhund. Så då tröt mattens tålamod efter någon timme och hon blev superarg på mig. Det var premiär. Inget kul att vara osams på bemärkelsedagen. Så efter en stund gick jag in och åt lunch.

Tur att hussen var i stan då, för han kom hem med en supersize apa till present till mig.

Han visste ju inte att vi var osams här hemma.

Så det var ju jordens flax för mig. 

För annars hade jag nog inte fått en så kul jätteapa.

Och det hade ju varit hur sorgligt som helst.

Jag gillar verkligen monsterapan. Den är rolig att släpa på. Bredvid ligger min baby-leksak. Den släpade och snubblade jag på för den var monsterstor då.

Apan piper i nosen och kvackar i magen. Variationsrik apa.

Jag ska försöka att vara mer medgörlig i morgon, det ska jag. Det är roligast när man är sams.

Fast vet du, Apan, att i morrn ska jag åka bort och göra något spännande så då hinner jag nog inte toka mig i alla fall.

11 kommentarer:

  1. Men lille slyngelbyngel!
    Assar hälsar att han vet ALLT om att bli osams med matten.....
    Det går över, säger han. (Läs:Mattarna skärper till sig normalt sett! Hmmmm...... säger matten här)
    Det är nog liksom en "fas" i att bli världens superteam :)
    Ha så kul imorgon!

    SvaraRadera
  2. Du hade inte passat som vildhund. Vem skulle gett dig mat till exempel?

    SvaraRadera
  3. ..jaaa vad säger man Arlo? stackars matten o TUR hon hunnit lära dig så mycket INNAN du blev busig för som tur är kommer du komma ihåg allt det sen...när värsta busigheten lagt sig. Heja mattens tålamod!!!!

    SvaraRadera
  4. Haha! "aldrig mer i livet gå inomhus..... Så efter en stund gick jag in och åt lunch ". :) Ursäkta att jag skrattar åt dig. Du skulle nog inte bli en så särdeles bra vildhund, du inte! Tur att du bestämde dig för att gå in.

    Grattis på sjumånadersdagen, du slyngelhund!! :)

    SvaraRadera
  5. Finaste Arlo, ibland bara måste man sköta sig.. Tur att du är så söt, tror inte din matte kan vara arg någon längre stund... Vilken toppenapa du fick, den är vi avis på

    SvaraRadera
  6. I alla fall så är vi jätteglada att din blogg finns! Hehehe, det där med slyngelålder är rätt trevligt, så passa på och njut, snart är den puts väck.
    Och tänk, att du har en så fin apa nu, perfekt att ligga och filosofera med. Lösa livsgåtor och sånt.
    Kasper

    SvaraRadera
  7. hihi grattis på 7 månadersdagen :) Meeen gud vilken rolig apa du fått, nu blev vi allt avis :)
    Och nyfikna blev vi på vad du ska göra för nåt spännande idag!! Ha det så roligt :)

    SvaraRadera
  8. Verkar som att du just fyllde slyngel … have fun!

    SvaraRadera
  9. Får önska grattis en dag försent på 7-månaders dagen :) Inte kul bli osams på sin 7-månaders dag :( Får hoppas du var på bättre humör idag :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till 7-månaders-killen (lite i efterskott). Men hur kan matten bli arg på en sådan superduperfin kille som du. Det kan inte jag och Hilda förstå. Fast det är klart, du var ju liiite busig.

    SvaraRadera
  11. Ojojoj vilken månadsdag! Grattis lille slyngel ;)

    SvaraRadera