ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

söndag 15 december 2013

Nyttiga tips från mig.

Men kolla, där ligger ju sprudlande  Arlo och ser alldeles ihopdeppad ut, utropar ni nu förstås bekymrade.

Hehehe...lurades bara! Tvärtom. Idag ska det handla om ett av mina favoritteman: Pinnar!

Vet ni hur många pinnar det finns i världen? Eller för all del bara i Julita? Eller egentligen runt mitt hus? Nä, inte jag heller, men triljoner är en realistisk gissning...

Det finns lika många olika sorts grepp som det finns pinnar. Här ser ni ett standardgrepp. "Stadig trekvartare".

Men här dyker det genast upp ett sällsynt grepp. "Dubbelgipa med  häng", heter det. Träna på det ni.  Då får man inte vara någon vekling.

"Vridet tvärgrepp"

"Skräckgreppet"

"Gapgrepp med höger tasstöd" Det finns i en vänstervariant också.

Och så avslutar jag visningen med ett nybörjargrepp: "Juniorgreppet". 

Fast sen kan man ju greppa pinnar och jobba samtidig, Liksom slå två pinnar i en smäll, men akta så det inte börjar pyra då. 

Det blev mörkt innan jag skulle plocka spårpinnar idag, så det var tur jag hade nosen påkopplad. För inte syntes dom precis.

Igår var matten helt borta från morgon till sena kvällen. Då var hon och hjälpte andra hundar tävla rally och jag fick inte följa med alls. Hon hade så kul och så hade hon med sig hem ett intyg att hon lärt sig skriva. Det var på tiden.
När hon äntligen dök upp här hemma dansade jag och pipkalkonen glädjedans i många minuter, så här:

Efter ett tag blev jag lite störd, och hoppades att Alf skulle försöka sno Kalkonen, men nej då så kul skulle vi inte ha det.


10 kommentarer:

  1. Ville Alf inte ha din fina kalkon? Konstigt!!
    (Till matten.... KAN katten möjligen ha letat en tystare sovplats kanske månntro? ;) )
    BRA att matten din lärt sig skriva! Tror det är nyttigt med det arbete hon har.
    Pinntipsen får jag försöka visa för herrarna här när de slutat snarka.

    SvaraRadera
  2. Ojojoj! Det låter ju som värsta hönsgården hemma hos dig! Inte underligt att Alf föredrog en lugnare sovplats. Hoppas att du inte försöker leka kalkonleken med honom bara... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Vi, tuffa killar, gillar "Skräckgreppet" bäst. Sen kommer "Gapgrepp med höger tasstöd" alt vänster tassstöd. "Juniorgreppet" är bara för töntar.

    Det där med att slå två pinnar i en smäll har inte nån av oss nånsin fattat.. inte ens matte. (Duh! Jo, jag fattar, men är lat. Vår mattes komm)

    Vilken tråkmåns till katt!!

    /Storolillnosarna - utan matte, (eller bara lite parantesmatte, då)

    SvaraRadera
  4. Verkar finnas mycke bra pinnar hemma hos dig så det är tur du kan alla pinngreppen så bra :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Alltid lika fascinerande att se en högenergihund in action! Och vilket bra katthus (?) Alf kan dra sig tillbaka till ifall han vill vara ifred!

    SvaraRadera
  6. Jag skäms att erkänna det - men sanningen framför allt, väl? Alltså: jag har massor att lära av dig när det gäller pinnkunskap. (När det gäller annat också säger matte, men det låtsas jag inte höra.)
    Fast den där kvittrande och galande och/eller skrattande kalkonen - den skulle jag inte stå ut med två minuter ens! Visserligen satt matte här och storskrattade när hon såg och framförallt HÖRDE filmen, men jag tror inte hon heller skulle vilja höra det alltför ofta här hemma, irl alltså. :D
    Kasper

    SvaraRadera
  7. Japp, "dubbelgipa med häng" inövad och klar! Det tog ett tag, men nu så är jag en rackare. Men vilken fart du får upp där mellan rummen, haha. Och stackars Alf.

    Go natt-hälsningar från
    BELLA

    SvaraRadera
  8. Jammen godt du er så flink med pinner! Det kan komme godt med en gang ;)

    SvaraRadera