ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

söndag 8 december 2013

Malfritt i luvan.

Igår, då busade hussen och jag i fluffsnön hela dan, medan matten roade sig på mässan. Men vi skjutsade henne till och från bussen, det gjorde vi fast vi inte fick följa med i den.

Matten träffade en massa av mina bloggisar där i Stockholm. Som Spot från Piteå! Och Spot-matten förstås. Jag vill också¨hälsa på dom ju!

Och LYDIA och Lydia-matten! Tusan också att jag inte var där!

Kolla här då! Min dansfröken och Eddie! Dom är så ini norden bra så dom fick dansa först av alla på mässan för att visa hur det skulle gå till. Och det missade jag! Som om det inte var illa nog så missade jag Zelda- och Nemi-matten och Smilla-matten  och ...och....

Väl hemma så smusslade matten med påsar och kartonger hit och dit. Inte mycket fick jag kolla på. Men den här tjusiga matskålen fick jag inviga direkt, och i den ligger minsann det godaste jag ätit....färskfoder som man fick gratis däruppe i storstan.

Mäh! Vad är detta, utropar ni nu förskräckta?!

Hehehehe...bara er egen Arlo som skojar med er.

Kan jag inte få vädra malen ur tomteluvan, frågade jag försynt i morse?

Så då fick jag göra det.





Efter den showen höll jag upp mössan för allmosor. Förgäves.




Tror ni inte luvrackarn fastnade i buskaget, precis som snörbollen gjorde?




Med mycket möda och stort besvär fick jag allt loss den.



Hux flux stod där en julgran i skogen.

Så då ville jag ha julgransplundring på direkten.

Men det var inte så populärt.

Inte heller toppstjärnan fick jag plundra. Suck...

Nä, jag skulle sitta still och tindra i luvan.

Men det ville jag inte.

Så det så.

Förresten, har jag nämnt att jag har snö hemma hos mig?

Åh, snööööö...det vill vi också ha, utropar ni nu avundsjuka! Men gå ut och kolla, råder jag er då, ni kanske också har fått ett lass att härja i, om ni har tur.

7 kommentarer:

  1. Snö är det bästa som finns, även enligt gamle cockerfarbrorn Higgins 13 år...

    SvaraRadera
  2. Nä, vi har inte fått alls lika mycket som du, till As förtrytelse.
    Matten här är mest förtruten (om det nu kan gillas som ord....) på att din matte fick träffa Spot och Spot-matten när nu inte hon fick :(

    SvaraRadera
  3. Åhhhh! Helt underbara tomteluvebilder!!! Skulle kunna sitta här hela kvällen o kika på dom. Hm? Skulle ju till McDriven, ju... *magen kurrar*

    PS. Synd att jag missade din matte på mässan. Nytt försök nästa år. DS.

    SvaraRadera
  4. Hihihi, inte anade jag att en tomteluva kunde va så kul!! Och tänk, att det finns JULGRANAR i din skog!! Hm, hoppas ingen annan hinner plundra dem innan det blir din tur! Tror förresten att du skulle ha tindrat ännu bättre om du fått ta dig en smakbit! ;)
    Kasper

    SvaraRadera
  5. Absolut hade vi också velat ha ren, fin snö att springa i. Men det räcker långt att få se er fina Julita-snö har på bloggen.

    SvaraRadera
  6. Jaså du! Du var lite i luvan du?!! Det kanske berodde på all snö? Här ligger ett och annat korn på backen och det räcker mer än väl. Då behöver inte mina granar klä sig ännu... Kramis!

    SvaraRadera
  7. Hahaha, blir alltid lika glad att att titta på dina, och mattens ;) upptåg i Julita! Tänkte matten att det skulle bli ett tjusigt julkort, tro?

    BELLA

    SvaraRadera