ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

lördag 21 december 2013

Lycka.

Vet ni, rena rama lyckodagen har jag haft idag. Först en märkligt kul skogstur i decemberregn med pinnplock och annat bus.
Sen skutt in i den numera lortiga bilen och ett spännande äventyr hos järnvägen.

HURRA för järnvägen som kom med bästa lill-matten! När vi umgicks sist var jag sisådär tio veckor, tror jag, och fick nästan plats i hennes ficka. Nu får hon packa mig i en dramaten om hon vill kånka på mig.

Min alldeles egna lill-matte!

Mmmmmmm....mmmyyyysigt.

Jag nästan spejsade ut ett tag av välbehag.

Tills jag spratt till och ropade: Nu ska vi leka och jag ska visa dig alla mina saker och du ska få höra min pipkalkon och min pippippi och min pipgris och min gröna pipboll och min rosa pipboll och min pipråtta och .....

Efter leken visade jag mina danstricks som jag pluggar just nu. Då gav hon Alf ost fast han inte tricksade ett smack.

3 kommentarer:

  1. Va skönt att du fick hem din fina lillmatte till jul då! Hoppas att du inte skrämde iväg henne med alla dina pipisar! Jag vill också se dina danstricks så du får öva ordentligt även om det är Alf som får godis. Du kanske kan lära honom dansa också. Då skulle ni kunna slå världen med häpnad... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Men nu är väl lyckan fullkomlig - både jul och lillmatte!!
    Inte undra på att du liksom slår tassarna i taket!
    Hoppas verkligen att lillmatten också gillar pipisar!!!
    Kasper

    SvaraRadera
  3. "NÄSTAN spejsade ut"? Undrar hur det ser ut när du verkligen gör det ;)
    Akta lillmattens öron lite bara! Tänk på att hon inte är riktigt invand, som husssen och matten.
    Tänk så bra du har nu! TRE som kan busa och kela och dansa och allt möjligt.
    Alf är VÄL värd en hel massa ost tycker jag.

    SvaraRadera