ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

måndag 9 maj 2016

Kvällsnöjen och kvällsjobb.

Och där sitter Arlo och latar sig bland gullvivorna, nickar ni nu menande till varandra. Inte mycket action där inte, mumlar ni. Men aj ,vad ni bedrar er...

...för idag, i superhettan, har jag storstädat garderoben.

Ut med allt bara...

...sen skulle det sorteras...

...inspekteras...


...kasseras...

...ja, ni vet väl hur en garderobsstädning går till.

Mitt i alltihopet får man ta en lekpaus...

...annars orkar man bara inte göra klart.

För när det var tomt skulle det sopas och borstas och skyfflas...

...och läxan skulle skrivas upp på väggen.

Sen stod jag länge och suktade och snusade och snosade på mina bästa spårselar. En för pinnspår och en för viltspår. Jag älskar båda bäst.

Glöm det, sa matten då. Vi städar, inte spårar idag.

Så då inventerade jag i stället. Uppletandegrejer till tusen har jag.


Mitti låg Gula Hund. Honom hade jag inte sett sen i höstas.


Då fastande hans koppel i klickerpinnen. Men jag redde ut det.

Så då kunde jag och Gula Hund svänga loss.




Vi hade så ini baljan skoj tills jag kom ihåg att jag egentligen höll på med garderobsstädning.

Så då snabbade jag på med den. Så här blev det.

Plattskalleplats. Check.

Nöjd efter allt jobb och slit och släp vilade jag skallen en stund.

Tills jag fick sån lust att rusa med rosa pipelefanten....


Så då gjorde jag det.

Då kom hussen och inspekterade och...
...kastade elefantuslingen åt mig.

Efter det slängde vi upp ett par hinder av bara farten...

...och skuttade några gånger.

Tusan till bra kväll blev det..

Bara så ni vet...innan det blev tropikhetta i Julita spårade jag pinnar titt som tätt...

...och bästa kvällen var när jag och Rocky och Agnes och mattarna gick varandras blodspår i skogarna långt bort.


Jo, sen fick vi fnatt och dammade av trumman och hittade på en dans. Musiken hörs bar i mattens ficka och ibland simmar vi ur bild, men skoj hade vi den kvällen också.

4 kommentarer:

  1. Oj, oj, så mycket att städa. Du är nog den rikaste hunden jag vet. Jag har bara en liten, liten leksakskorg, och en liten ryggsäck som rymmer alla lydnadsgrejer. Så är ni flitiga också, mycket flitigare än jag och min matte!

    SvaraRadera
  2. Borde förnya Hjo-Hjos lekförråd. Med en Gula hund kanske. Så bra att ditt förråd blev städat Arlo! Duktig hund!

    SvaraRadera
  3. Kristina Herrmann11 maj 2016 kl. 11:48

    Vad du är duktig Arlo! Och så fint det blev i din garderob. Men så hade ni lite kul också mellan varven och dessutom fick du spåra, som du gillar så mycket. Nu har det blivit lite svalare så nu orkar du säkert ändå mera. Kul att du kunde öva plattskalle i garderoben också!!!

    SvaraRadera
  4. Här är vi impade intill stumhet!! Och det vill minsann inte säga lite när det gäller mig!!!
    Nästan otroligt mycket härliga prylar, ett städresultat som får matte att sucka avundsjukt och en uppvisning som imponerar - din matte har verkligen gjort framsteg. Hon också. :D
    Kasper

    SvaraRadera