ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

söndag 18 januari 2015

Sen sist.

Nu ska jag berätta vad jag gjort senaste veckan....på ett ungefär. Jo, en dag var jag så lurvig så....

...jag hamnade här, huxflux. I evigheters evighet satt och stod jag på bordet och matades med leverkola för att matten ville leka frisörska på mig.

Då blev jag sån här.

Vi fyllde en kasse med päls, så nåt rätt gjorde hon väl kan jag tro, amatörskan.

Igår och idag har jag haft värsta lajbans i många timmar. Superlånga motionspass har vi gått.

Läskigast var när jag hittade jordens monster-bajshög. Jag snaskar gärna på frysta rådjurslortar, men dom här...nänä...jag vill inte ens veta hur DET rådjuret ser ut.

Igår var lilla Nallan med. Hon jobbade som apportbock och som dummy mest hela tiden, och vet ni... aldrig en sekund släppte hon taget om sin gröna handväska. Värsta tanten.

Så då låssades jag att det kom en lavin över henne, bara för att testa...men hon höll krampaktigt tag i sin accessoar medan hon kämpade för livet. Knäpptant.

Så då lekte jag sanktberhard och grävde upp henne.
Jag är ingen typisk springer för jag brukar inte vara hungrig, men igår när jag kom hem efter att ha räddat Nallan och hennes väska rev det och slet i tarmarna så jag höll på att förgås. Så då fick jag mat.

Nu ska ni får se film. Så ni vet hur jag håller på. På promenaderna alltså. 

Om ni undrar varför jag studerar första tuvan så noga så är det för att matten lurats och klappat om den när hon gick förbi.

Mycket spring blir det. Så det är ju bra. Om man ska käka sen alltså.

5 kommentarer:

  1. Duktig Arlo! Och hur roligt är det att sitta still hos frisören?

    SvaraRadera
  2. Så flott du ble når mamsen din ordnet pelsen din. Skikkelig kjekkas...

    SvaraRadera
  3. Ja, nog blev det spring alltid! Speciellt den där första när du far iväg som en värsta raket! Inte konstigt att du blir hungrig. Jag tycker att din frisör har blivit riktigt duktig nu! Nästan så jag skulle kunna tänka mig att boka en tid... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Du blev ju tjusig ju! :)
    Nallan ser ut att vara en mysig typ, tycker jag. Trots handväskan. :D
    Och jädrans vad du kan springa!!!
    Himla tur att du fick mat när du nu var så där nära att nästan svälta ihjäl!
    Kasper

    SvaraRadera
  5. Du blev ju urfin efter ditt besök hos frisörskan. Jag har också fått gå igenom ett och annat. Blev badad för någon vecka sedan. Det var ett försenat julbad och nu borstar matten mig vareviga dag för att få bort all päls som lossnar. Puuh!

    SvaraRadera