ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

torsdag 29 januari 2015

Börjat odla sexpack.

Alltså, jag förstår inte att det kan finnas så ini baljan många roliga saker att göra i livet. Hela tiden ploppar det upp nåt nytt skoj. Som igår, när jag hamnade i Katrineholm i ett rum fyllt av bautabollar och hundar och folk. Då skulle det bli kurs....pilateskurs. Men hjälp, himlade jag med ögonen, sånt fjant hölls ju matten med för tie år sen...ska JAG....nu?
Men så fick vi se fröken Maria och hennes superhundar och vad dom kan göra på bautabollarna. Och så fattade jag att man inte skulle leka cirkuselefant, utan man skulle lära sig att motionera sina yttepyttemuskler.

För om man ska hålla balansen och göra moves på en boll...då måste allt varje liten skruttmuskel jobba. Och nu är det så att jag vill bli en stor stark frisk pigg karl när jag till slut blir karl, och då passar muskler perfekt.

Men viktigast av allt är säkerheten, fick vi oss itutade gång på gång. Aldrig i livet att man får ramla ner och slå sig. Så mattarna fick lära sig att tänka på sånt.

Platta piggbollar kan man också balansera på, fast det gjorde inte jag. 

När det var rast och vila studerade jag den här snygga tjejens rumpa. Det var kul.

Annars jobbade vi, fast det kändes inte som jobb, för det var ini norden kul att klättra upp på bollen. Och så fick man hundratusen gottisar hela tiden. Och beröm. Nu kommer en film om när jag äntrade bollen för första gången. Matten behövde vara en bläckfisk för att hålla reda på allt, men jag bara roade mig.


Fast när jag hade tränat några gånger, så kunde jag klättra upp och sitta på rumpan, utan stöd i flera sekunder en gång. Det var skoj. Snart ska jag bli världsbäst på pilates. Då ska jag visa er det.

Så länge kan ni kika på min farfar, minsann, som jag hittade på fejjan idag. Han heter Windcraft Challenger och är lika snygg som jag, tycker jag.

7 kommentarer:

  1. Din farfar är absolut lika snygg som du! Det ska bli jättekul att se när du fått öva lite mer! Du och matten kan ju gå på varsin pilatesboll till musik ju... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Tjusig farfar minsann, syns att du har att brås på.
    Du kommer alldeles säkert att bli världsbäst på pilates! För du är absolut min fenomenalaste bloggkompis! :D
    Kasper

    SvaraRadera
  3. Du och farfar alltså, vilka tjusiga killar! Hilda och jag tycker du är både duktig och modig som vågar klättra upp på en sån där bautaboll. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Sägs att hundar har dåligt med medfödd balans, måste övas. Verkar helsvårt att stå på en sådan där boll. Farfar är jättefin!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Tja, så mycket som du tränar, så måste du ju få jättemycket godis, Och för att göra av med all energi du stoppar i dig så måste du ju fysträna minst lika mycket. Fast vi tyckte nog bättre om att jaga efter små bollar, som man bära tillbaka till matte.

    SvaraRadera
  6. Wow sånn pilates så skikkelig gøy ut, spørs om det må testes! Ballen er jo allerede i hus...

    SvaraRadera
  7. Vi är helt mållösa..... Du blir säker superduper på bautaboll oxå :))

    BELLA med matte

    SvaraRadera