ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

söndag 6 juli 2014

Sahara i skogen.

Sitt still så ska jag berätta för er om kvällsturen jag tog nyss.

Jordens nära hemma satt jag och spanade efter skymningsvilt. Nåt rådjur eller en älg med fulltaliga fötter eller så.

Fast det enda jag såg i den vägen var en skalle och en lårbenshals eller nåt...

DÅ...hördes något svagt därborta....jag satt på helspänn...vad för vilddjur skulle komma fram ur buskaget?

Jo...Sahara! Aldrig i hela mitt liv har jag träffat Sahara förr. Vi är så ini baljan lika gamla och nu ska hon bo bredvid mig i två veckor. Hurra! Sånt kan bara hända i Julita.
Annars har jag mest busat...
...jagat pingviner...
...och så.
Jo, så var Loke här en kväll...
...och nästan samma sekund han åkte härifrån landade nästa bil med Grace och Cille som skulle träna rally...
En sån kväll kan man faktiskt bli supertörstig.
Egentligen ville jag bara låta er få veta att jag sprang på Sahara i skogen i kväll. Huxflux.

9 kommentarer:

  1. Lite trist att möta en skalle och ett lårben när man vill möta en HEL älg eller ett HELT rådjur eller nåt!
    Men att möta Sahara måste ju ha varit ännu mycket mer kuligt förstås!
    En sån tur att hon ska bo bredvid dig ett tag!
    Kasper

    SvaraRadera
  2. Låter som att du har en hääärlig sommar!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Det där var den bästa 6 sekunders filmsnutt - ever! Med MYCKET passande musik. Man förstår precis vad Arlo har i tankarna, och kanske även söta Sahara. Ack den ljuva ungdom, ack den ljuva sommarförälskelsen. :)

    Vid tangentbordet Storolillnosmatten, Storolillnosarna själva sitter i ett hörn och surar. De önskar nog att även de bodde i Julita.

    SvaraRadera
  4. Oss lurade du minsann! Vi trodde de va nån öken i eran skog eftersom det varit så varmt i helgen!

    SvaraRadera
  5. Va! Jag trodde inte pingviner kunde flyga! Men du såg ut som om du flög på ett litet rosa moln när du träffade Sahara hux flux! Lyckos dig som ska få ha henne alldeles bredvid... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Som du koser deg når du holder oversikt over hva som kan skje i skauen. Greit å finne nye lekesaker som du kan ta med hjem!

    SvaraRadera
  7. Sahara och du verkar komma överens helt förträffligt. Matte hälsar att hon blev lite rädd när hon såg en av bilderna på dig, men så förstod hon att du hade pingvinen i munnen, hihihi.

    SvaraRadera
  8. Haha en Saharahund mitt i Julitaskogen. Inga dåliga grejer! Ja, det händer hela tiden spännande saker hos och med dig.

    Semesterhälsningar från
    BELLA

    SvaraRadera
  9. Det såg lite knepigt ut med pingvinen i munnen, den första. Hur skulle Arlo bete sig om det varit en älg?

    SvaraRadera