ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

fredag 6 april 2018

Säsongsskifte i Julita.

Nämen, var är Arlos gnistrande snö, utropar ni nu förvånat. 

Här, kolla, svarar jag er då och visar på vitfläcken i skogen.

Men annars är det brist på snö, det är det.

Jag tänkte att jag skulle visa er det. För några av er har ju flera meter snö, så er är det synd om.

Till exempel om det var två meter snö här, skulle ingen kunna ana att grisarna bökat, eller hur?

Fastän jag är värsta snöälskaren, så är det här också lite kul...

...åtminstone tills ormarna vaknar...och fästingarna.

Om dom var vakna nu skulle jag göra så här på dom.
Så det så.

Ini norden tjusigt är det i skogen i april.

Småpippina lallar sina sånger så man får örsprång på kuppen.

En och annan myra släpar sig fram och häromdan fick matten en fluga i munnen.

Tranor och svanar far fram som skrikande jetplan i skyn.

För att inte tala om gässuslingarna.

Jorå, så här ser det ut i min skog just nu.

Granar och grejer titt som tätt.

Och när man knatar sig ut ut skogen hamnar man på tran- och svanåkern. Fast dom fastnade inte på bild. Som jag.

Därnere, i den skogen var vi nyss. Men nu är vi hemma och spanar ditåt i stället.

Precis här kan det knata grisar på nätterna. Jag tycker dom kan hålla sig i sin bök-skog i stället.

Sådär, nu när vi har pallrat oss hem till mig så ska jag visa er lite andra grejer som jag har.
Min garderob... fast den har ni ju sett hundratusen gånger redan, klagar ni nu.


Då kan jag ju överraska er med att på hela min träningsplan ligger snön envist och tjockt kvar.
Så här. Tjolahopp.

Men kilar man bara några meter därifrån har jag en Ruta utan snö.
Och en Ruta till, i rena rama stäppmarken.

Precis som tomteluvan som spretar upp sig som värsta vårblomman i gröngräset.
Bra va, att ni har koll på nuläget i Julita.
Matten använder ice-bugs, gummistövlar och jympaskor om vartannat på samma dag.
Själv glassar jag mest omkring.
Nöjd med alla underlag som erbjuds i april.

1 kommentar:

  1. Tack för rundturen!
    Och vilka bilder din matte tagit! Vykortsklass på de flesta ju.
    Eva H

    SvaraRadera