ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

tisdag 15 november 2016

Dunkelt.

Värsta sämsta överraskningen idag.

Vintern hallå!!!


Mycket trixande blev det, men någon svindlande fart i backen kan man inte säga att det bjöds på.
Så då drog vi iväg på tur.
Långt knatade vi och det var gråttgråttgrått vart man sig i världen vände.
På hemvägen skulle vi mata och vattna Tindur och Teitur, så då gjorde vi det.
Då blev dom glada.
Störtregn mitt i det gråa bjöds det på sen. Det blev det inte färggrannare av.
Så då traskade vi hem.
Klockan tre ville vi tillbaka till skogen. Jag letade kotte där ett tag. Och jobbade med lite av varje.
Varje minut blev det mörkare...och mörkare....

Ini norden dunkelt var det halvfyra. Då var det spännande att lyssna och speja...
...efter såna här. Fast just den här duon gör inte så mycket väsen av sig längre. För dom strosade omkring vid hästhagen häromnatten med resten av familjen. Då kan det gå så här. Inte så gräsligt kul för nån men grisar bökar i var och varannan buske och det blir ganska jobbigt för alla andra. Och så står dom på vägen och snaskar ekollon så bilarna måste tvärbromsa eller slinka i diket vareviga kväll.
Nä, tackolov att jag blev Arlo och inte en gris.

3 kommentarer:

  1. Jag är också glad att du blev Arlo, för nån bloggande gris har jag inte träffat på.
    Min snö är också borta, bara isen på vägarna är kvar. Borde ju vara tvärtom!
    Kasper

    SvaraRadera
  2. Det var inte mycket till pulkabacke det där - men visst hade det varit kul att få se en gris åka pulka. Men då hade nog inte din matte fått några danspriser med den. Tur att du är som du är... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Skogen är dock väldigt vacker även nu!
    O så kul att se dina hästkompisar igen! Jag funderade faktiskt häromsistens då jag mindes hur du pysslade om dem.

    SvaraRadera