ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

lördag 16 januari 2016

Inspiratör.

Mmmmmmmmm.....mysigt värre har vi i Julita. Jag kan liksom inte få nog av det gotta vädret.

Solsken och minus tjugetvå...

...fluffsnö...

...rullsnö...

...som på en bädd av mjukaste dun...

...kan man åma och kråma sig....


...och göra bolljympa.

Häng på så får ni se.

Hoppsasteg med bollsving.

Övningar för stolt hållning.

Stärkande grävpass.

Har ni hört om Idlaflickorna?

Om inte, så kolla noga.

För så här jympade dom...






...och blev superberömda för det.


Fast om man vill va mer macho än dom va ...

...så kan man trixa med en boxarsäck. En tung en.
Kolla...kolla bara så ini baljan macho man blir...
...jämfört med Idlaflickorna alltså.
Mitti alltihopet kan man löpträna...
...och leta efter gömda säcken.
Nåra kraftfulla ruskningar stärker nackmuskulaturen...
Löpa. Löpa.
Bära. Bära.
Seså! Ut och rör på er nu. Kom inte och säg att jag inte är värsta bästa coachen som tipsar om friskusgrejer.
Jag är så ini norden inspirerande. Eller hur?

9 kommentarer:

  1. Inspirerande o väldigt mycket mer macho än Idlaflickorna :D
    Har just varit ute med två äldre damer av rasen tollare. De rullar lika bra faktiskt!
    Eva m Assar

    SvaraRadera
  2. Du är duktig du som får med dig matten ut i sån kyla. Husse och jag pälsar på oss ordentligt när vi går ut men inte blir det nåt fotograferande då inte... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Inga problem med kylan där inte!
    God söndag!

    SvaraRadera
  4. Väldigt inspirerande! Du håller på precis som Higgins gjorde, även när han var gammal blev han som en valp när det var fluffig härlig snö att rulla sig och skutta runt i. Som unghund tränade han känguruhopp i djup snö, men de blev för jobbigt för honom när han blev gammal. Då var han nöjd med att bara rulla i snön eller köra ner hela huvudet där snön var för djup att gå i för en gammal cockerherre.

    SvaraRadera
  5. Härliga snöbilder. Du gör dig bra som Idla-flicka. Matte var Idla-flicka när hon var i 12-årsåldern. Hon tränade med sina bollar för självaste herr Idla själv.

    SvaraRadera
  6. Japp, mer inspirerande kan man inte tänka sig!!
    Du och matten plus en bra kamera - jisses!!! Vilket team! Helt enkelt bara toppentoppen!
    Kasper med matte

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!
    Jag har kommenterat här som "ej hundägare". Nu har jag startat en egen blogg och gör reklam för den såhär. Jag kommer också att lägga in Arlo som en av de bloggar jag läser. Hoppas det är ok.

    SvaraRadera
  8. Mycket inspirerande hälsar Nelsson och Kairo, mellanpudelhanar i sina bästa år (snart 9, snart 6).

    SvaraRadera