ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

torsdag 31 december 2015

Måsrapport och annat.

Oj, vad ni sitter därute i världen och spekulerar...

...om hur det går för norska måsen i Julita.

Tackar som frågar...

...han kräver en hel del av mig. Han är ganska utan pli. Bångstyrig som bara norska fjäderfän kan va.

Eftersom norska tuppen börjar arta sig, så planerade jag att det skulle smitta av sig...

...på måsen om dom umgicks. Så här. Stilla och fint.

JAG VILL INTE VA MED DEN SURTUPPEN, gapade skrikmåsen då.

Då brast mitt tålamod.

Förgrömmade höna, nu skärper du dig...

...tuppen har bott här länge och har äntligen slutat pinka i pulkan...

...nu skärper du dig...måsusling, tog jag i på skarpen då.

Sååååja....då får du lägga dig bredvid tuppbert igen.....

....seså...ner med dig....plats! Ligg!

Värsta sprattelmanövern lyckades han med.

Fast nu är du MIN mås, och du ska göra som jag säger.

Med ett fast nackgrepp...

...och under högljudda protester...

...lyckades jag till slut brotta ner måsuslingen...

...men han skrek och skriade på norska så jag skämdes inför Julita.

Inte så psykologiskt smart kanske, men jag lyfte upp honom för att få öronfrid en stund.

Sen fortsatte lektionen i svensk ordning och uppförande. Under tiden låg norska tuppen som avsvimmad...

...så jag gjorde lite hjärtmassage på honom i förbifarten. Jag är som en tjej ju. Två saker samtidigt.

Man måste veta när man ska ge upp för stunden.

Men än är inte sista ordet sagt eller skriket. Det ska nog bli folk av norska måsen till slut.

Så då tänkte jag visa er min nyårsslips. Som jag fick för att jag dansade så bra tre gånger i år.

Tadaaaaaa! Sån! Blå och silver och lååååång. Och ini baljan obekväm.

Så den hängde jag in i garderoben, fast det är nyårsafton och så.
Från oss alla till er alla....en lugn och fin nyårsafton!


Jo förresten, nyårsunderhållning kommer här.


Jag testade att vara doggie-walker åt Loke ....

...det var ini norden jobbigt. Kanske ska han fostras tillsammans med norska måsen...håhåjaja...

6 kommentarer:

  1. Förfryser inte din matte händerna när hon plåtar så mycket ute i snön? Våran matte har inte haft kameran ute på evigheter! /Svante&Sonja

    SvaraRadera
  2. Den där sista bilden är så fin o stämningsfull!!

    SvaraRadera
  3. Hm? Hur mås det där i Julita egentligen? Hoppas du får pli på han... Gott Nytt År på er allihop. Nu måste jag sluta för NU brakar det riktigt löst här utanför! Kramis!

    SvaraRadera
  4. Må(s) kraften vara med dig...inte lätt att tampas med såna fjäderfä. Men jag tror nog att du får pli på skrället till slut. Tänk så grönt det såg ut på bilderna när du öppnade julklappen, och tänk så snöigt nyåret blev. Nu hoppas vi det vita stannar ett tag. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Det är inte lätt med så bångstyriga skrikor och norskfåglar att hålla reda på.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  6. Tur att det var just hos dig som norskmåsen hamnade - för om någon ska lyckas få pli på honom så är det förstås du!! Den som lyckats med en tupp klarar säkert också en mås!
    Du är bara bäst!! Det tycker matte också. (Njae, jag är minsann också bra!!!!!))
    Kasper

    SvaraRadera