ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

torsdag 19 november 2015

Mespropp till tupp.

Hmmm...länge sen jag såg min boll...den ska ligga här i stugan bland all bråte...jomen där är den allt.

Den är rullig, bolluslingen, nu försvann den in i mörkret ju....


Då slog norska tuppen en baklängesvolt för han tyckte det var trångt i dörrhålet.

Sen la han sig till ro...kanske slog han i huvet och trilla av pinn....

...strunt samma, jag vill ha min boll.

Nä, han var nog bara skendöd. För huxflux började han skrika och gala på norska så det hördes över hela Julita.

Men hur ini norden känslig får man va? Ett tramp på strupen ska man väl tåla. Vekling.

Då tuppade han av.

Så jag kunde hämta bollen i lugn och ro. Medan han låg och jämrade sig.

Hörru, din norska galning, ska vi ta en match, inbjöd jag storstilat. Hörru tuppen.....var inte en sån mes... oppåsparka lite.
Surtupp!
Jag ger upp.

3 kommentarer:

  1. Blir det ferske egg på deg nå som du har egen tuppe? ;)

    SvaraRadera
  2. Ackackack! Rena rama hönsgården... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Den tuppen hade inte blivit långlivad här. /Svante&Sonja

    SvaraRadera