ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

torsdag 11 juni 2015

Matros för en dag.

Nisse tänker sjöman bli, segla till Jamaica, hämta hem bananparti ifrån ön Jamaica... låg jag och nynnande igår kväll.

Så grunnade jag en stund till.....och så kom jag på att jag ville mönstra på en bananbåt jag också.

Så i morse gjorde jag det. Det var min första båt nånsin...så det var ju spännande.

Hmmm, ska det va så många bilar på däck månntro?

Jo, här står tydligt och klart att bilarna ska va. OK.

Sen lättade vi ankar och jag började mitt liv som matros. Det varade i nästan en halvtimme och var mest bullrigt och varmt.

Så när vi fick land i sikte mönstrade jag av ett tag. Då promenerade vi en stund och sen åt dom lunch. Då låg jag under bordet och vilade hakan.

Som dessert kollade vi på en båt och en mangel. Sen gick vi vidare. Det fanns bara två bilar eller så på ön, så det var ju avslappnat.

Där ön tog slut fanns en brygga. Vid det laget var jag superhet i hela kroppen, så då doppade jag mig.

Efter det vände vi om och då stod den här krabaten och kollade på mig. Den var mysko, och det berättade jag för den.

Vi var strandsatta på ön så vi måste invänta ett skepp.

Huxflux dök det upp ett vid horisonten.

På tillbakavägen kollade jag ut över havet och tänkte att det var bra att vi har bananer hemma, för jag ville inte segla ända till Jamaica, som Nisse.

Värsta öronfladdret blev det på hemvägen.

Sen gick vi iland för gott och det var förtifyra grader i bilen. Så då öppnade hussen alla bildörrar och matten öppnade dörren till min bur för att få ner tempen däri innan vi åkte hem till Julita. Då trodde jag och hussen att mattens hjärna blåst bort på bananbåten.

9 kommentarer:

  1. Vilka skojiga grejer du får hålla på med, åka bananbåt och allt! Tänk den som fick göra det...

    SvaraRadera
  2. Så nu är du redo att ta en sväng över Östersjön och komma och hälsa på. Ta med matte och husse. LG o Rasa

    SvaraRadera
  3. Vilken spännande seglats! Tänk att båten var banangul också. Tråkigt att matten gick bananas, men det var nog värmen... Kramis!

    SvaraRadera
  4. For en stor båt du kjørte. Enda godt du bare var matros og ikke skipper!

    SvaraRadera
  5. Oj, sånt öronfladder!! Tur att skeppet bemästrade stormen så att ni kom helbrägda i land!!
    Kasper

    SvaraRadera
  6. Kristina Herrmann12 juni 2015 kl. 12:08

    Du fick mönstra på en jättestor båt, du. Vår Famous, som snart är 13 år, är en van seglare men han håller sig till vår segelbåt som är 32 fot. Ja, man mäter båtar i fot, men det blir ca 9,5 meter. Det längsta Famous har seglat är till Bornholm (från Stockholmstrakten), men det tog förstås många, många dagar då vi var tvungna att stanna för kisspauser och annat. Det var ju skönt att du fick doppa dig i går innan ni åkte hem med den varma bilen.

    SvaraRadera
  7. Lol! Klart alla dörrar ska öppnas när men vädrar ut värmen...
    /ej hundägare

    SvaraRadera
  8. Så klart att det var en bananbåt, det syns ju på färgen.

    SvaraRadera
  9. Det var en spännande dag för dig Arlo. Hilda och jag vill också bli matroser för en dag.

    SvaraRadera