ARLOS BLOGG

ARLOS BLOGG

tisdag 25 mars 2014

Söndag, måndag.

I söndags var det ingen vanlig dag, för då åkte vi till Flen. Jag hade aldrig varit i Flen förr, så det var ju spännande. I Flen fanns det många hundra hundar. Här ser ni mig och en av dom, det är Ruth.
Alla andra hundar fick ha jordens skoj och gå rallybanor och få godis och beröm och priser, medan jag fick släpa omkring på värsta tyngsta bänken bara för jag var yngst.

Men ibland busade jag lite också. Kolla på tanten i rosa...

...hon fick för sig att attackera mig med diverse vassa föremål över hela kroppen i Flen!

Jag fattade ingenting.

Vem var hon, Madame Scissorhands?

Varför lät matten henne hålla på och skalpera mig hur som helst?

Jo, nu ska ni få veta....det är min allra första matte nånsin. Matte Monika som jag bodde hos i nio veckor en gång i tiden. Med mamma och brorsorna och syrran, ni vet.

Matte Monika tyckte att jag var en lurvig yngling så hon förvandlade mig till en stylad junior i stället i Flen.

Några ur matte Monikas tjejgäng var också i Flen, men inte moder Svea.

Peggy, Ruth och Elin...alla tävlade i avancerad rally och alla fick finfina poäng. 

Här är Wilma också, hon tävlade lika bra i samma klass om dom andra tjejerna i Flen. Tusan så bra alla tjejer är! Man kanske skulle bli tjej....

...eller fågelhund...
...och få skrämma livet ut lila pippippin.






Efter fågeljakten skulle jag träna dans...
...då la jag min trofé på pallen...
...och tränade plattskalle med den.
På kvällen åkte vi till Kungsör för då var det danskurs igen! Här väntar jag och Lystra på att få ta en svängom.
Sen brakade det loss, fast stereon var trasig, så vi fick dansa till fåner med högtalare i stället. Så det var inte lika coolt som det brukar vara. Men så skulle vi testas i uthållighet, så då höll jag ut i två minuter fast jag bara skulle hålla ut i enoenhalv. Det var värsta roligaste. På slutet skulle matten och jag visa vår dans med korv. Då blev matten nöjd med mig.

7 kommentarer:

  1. Fy på dansfröken som inte klarade störningen o tappade kollen på klockan men oj vilken dansant o fokuserad yngling du blivit Arlo. Förstår att matten var vääääldigt nöjd med dig.
    Ses snart igen

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du blev riktigt stilig efter att madame scissorhands varit framme, fast klart stilig har du ju alltid varit. Och det har vi ju sagt många gånger innan :)
    Och din matte är ju bara världsbäst på att ta foto på dig! Så underbara bilder hela tiden :-)

    SvaraRadera
  3. Tur att du blev precis lika snygg som stylad. :D
    Du inspirerar verkligen din matte till fantastiska bilder, klart du inte ska bli varken det ena eller andra förresten, du ska förstås fortsätta att vara ARLO rätt och slätt... ;)

    SvaraRadera
  4. Du ska vara glad för den där scissorhandsdamen tycker jag! Här körde dom över hela mig med en skalmaskin så nu ser jag ut som en långbent tax! Fånigt att låta dig släpa omkring med en hel bänk. Det blir ju mera fart och bättre bilder när du släpar runt pippippin som vanligt. Fast du! Den där plattskalledansen fattar jag inte. Fast det är ju mycket annat jag inte fattar heller... Kramis!

    SvaraRadera
  5. Arlo, du e' bässsst. Och snygg dessutom!

    SvaraRadera
  6. Madame Scissorhands gjorde om dig till en tjusig junior. Väldigt stilig är du!

    SvaraRadera
  7. Wow, danskorv, det har jag aldrig fått prova ;( Men du är skicklig på både uthållighet och dans.

    Matte och jag gör vågen
    BELLA

    SvaraRadera